2 597 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
installation badrumsfläkt självdrag
Har försökt googla lite men hittar ingen vettig info så prövar om det finns någon kunnig här..
Jag vill installera en badrumsfläkt i mitt självdrag. I badrummet finns inget eluttag, endast en strömbrytare till badrumslampan. Jag undrar hur fläkten i så fall kan installeras? Jag har ingen lust att kakla om/renovera badrummet för detta ändamål..
Bor i lägenhetshus.
Jag vill installera en badrumsfläkt i mitt självdrag. I badrummet finns inget eluttag, endast en strömbrytare till badrumslampan. Jag undrar hur fläkten i så fall kan installeras? Jag har ingen lust att kakla om/renovera badrummet för detta ändamål..
Bor i lägenhetshus.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
En bostadsrätt alltså?
För att förändra ventilationen måste du prata med föreningens styrelse då dina ändringar kan påverka andras lägenheter.
Men annars är det en elektriker som ska göra jobbet. Utanpåliggande kabel i kabelkanal. Enkelbrytaren byts mot en dubbel.
För att förändra ventilationen måste du prata med föreningens styrelse då dina ändringar kan påverka andras lägenheter.
Men annars är det en elektriker som ska göra jobbet. Utanpåliggande kabel i kabelkanal. Enkelbrytaren byts mot en dubbel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden