Har fått en villapanna Nibe VVM 225 installaterad (tyvärr redan betald). Står jag på knä framför pannan är tryckmätare dold till 75% av en kopplig Jag måste ligga med huvudet ca 10 cm från golvet för att läsa av mätaren. Installatören är föga intresserad. Nibe hänvisar till installatören. Ni som har samma panna har ni samma problem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju ingen tryckmätare som man kollar på speciellt ofta utan bara i samband med problem så antingen så tar man fram en spegel eller telefonen och stoppar ner den och tar en bild eller så bockar man sig ner och kollar.. Ska man greja med det så kommer man nog iaf bli tvungen att bocka sig ner för att komma åt..B Björn 2 skrev:Har fått en villapanna Nibe VVM 225 installaterad (tyvärr redan betald). Står jag på knä framför pannan är tryckmätare dold till 75% av en kopplig Jag måste ligga med huvudet ca 10 cm från golvet för att läsa av mätaren. Installatören är föga intresserad. Nibe hänvisar till installatören. Ni som har samma panna har ni samma problem?
[bild]
Ibland finns det ingen annan vettig plats att sätta mätaren heller och egentligen spelar det ju inte så stor roll då man iaf inte spinger och kollar den tryckmätaren speciellt ofta. Skulle tro att den sitter där redan från fabrik så troligen inte ens din rörmokare som valt att placera den där..
Så förstår att installatören tycker det är trams och struntar i det då det i praktiken kvittar.
Köp en spegel så kan man kolla den utan att stå på huvudet framför..
Klicka här för att svara