Shit va snällt:)

Det enda som felar som jag missat är att där duschkabinen är så är det brutet tak så man kan inte ha kabinen ända ut men det spelar ju minde roll:)
Sen skulle man rent teoretiskt kunna ha en garderob/dörr På D väggen mellan entredörren och duschen.

Det enda jag saknar är ju badkaret men det kan man å andra sidan kanske klämma in i källaren:P

Ska pitcha denna idé till frugan i mrgn så får vi se.

Stort tack för inspirationen!

Presenterade det för frugan som inte alls var förtjust, men vi har ju ett alternativ för att se vad som funkar eller ej.
Lite besviken vart jag då jag tyckte de va riktigt schysst, men det spelar mindre roll tydligen:P
MVH/

lavin skrev:
Hej,
tänker att det är superbra med tvättstuga och badrum i ett, och ha det på samma plan som sovrummen. Att förenkla tvätteriet är vardagslyx som man får igen varje dag. Bättre att ha badkaret i källaren isåfall! Jag tänker att det läckraste i detta rum är fönstret, så jag har skissat på en lösning för att få ut det mesta ur denna detalj. För att få det vackert och lyxigt (förvaring = lyx) så har jag ritat in en hel bänkskiva för tvätt, tork, vask och skåp. Spegelskåp med förvaring ger mer badrumsskänsla, och det blir platsbyggt och 20-tal.

Wc får vara kvar, bra plats för denna. Minimalt med saker på den vänstra väggen, hängare för handdukar när man ska in i duschen. Kanske en handdukstork? La in en tallrikshylla istället för en vanlig krokrad, tycker att det kan bli ett fint ställe för tavlor och småflaskor, kanske lite tvålar man inte vill ha i duschen.

2,4 meter bänkskiva är bra för allt möjligt, vika tvätt, fina burkar. Ovanför bänken är det nu två spegelskåp, men man skulle kunna tänka sig en utfällbar torkställning här istället för ett av skåpen... Bredvid skåpen har jag satt en rullvagn, kanske en plats för en pall om man har kortväxta i familjen. Nu är det ett vanligt ikeaskåp med domsjö, men man kan ju fälla in vilken typ av badrumsvask man vill här. Domsjö är ju rätt djup, kan vara svårt för kortare armar att nå.

Duschen är i skrubben, den väggen måste ner! antingen en större duschkabin (kar + glasfront) eller en plastmatta på golvet. Glasväggar på hela eller en del av väggen.

Färger och utförande, tycker inte att det ska vara något fräckt alls. Mörkare gråbrun granitkeramik eller plastmatta på golvet, ljust på väggen och kanske grå vägg och tak?

Om det blir plastmatta på golvet tycker jag att bänkskiva bör vara trä eller sten, laminatskiva blir för mycket tvättstuga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.