2 037 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Inspiration i form av foton?
Ler är jag läser Ross' råd:
"Undvik fastighetsskatten! De fem första åren betalas ingen fastighetsskatt. Bygg ett hus vart femte år! I exemplet nedan blir besparingen ca 5 625 kr per månad. På fem år blir det ca 337 500 kr. Det täcker hela projekteringen. Kvar finns ett unikt arkitektritat hus att sälja. Fjärde året påbörjar vi projekteringen av nästa Ross-hus...."
"Undvik fastighetsskatten! De fem första åren betalas ingen fastighetsskatt. Bygg ett hus vart femte år! I exemplet nedan blir besparingen ca 5 625 kr per månad. På fem år blir det ca 337 500 kr. Det täcker hela projekteringen. Kvar finns ett unikt arkitektritat hus att sälja. Fjärde året påbörjar vi projekteringen av nästa Ross-hus...."
Det där läste jag också för något år sedan (och trodde nästan på idén..) och förutom att man måste ha pengar för att realisera detta, så ska man nog inte en massa problem att lösa under de fem första åren, för då ger man sig inte på ett nytt bygge igen
???
hälsar luttrade
Helena med
Sverige Stugan
Förutom att Ross är på tok för dyrt tror jag på idén i sig.
Bygg ett hus som du vill ha det i åtråvärda områden. Bo där en tid medan du bygger ett nytt. Sälj huset, gör en vinst som du plöjer ned i nästa hus etc. Med tiden har du bott bra och samtidigt skapat en mindre förmögenhet. Att du sen haft minimal fritid är en sak.
Men det är väl det enda sättet att skapa en större summa på i Sverige, tyvärr. Dock är det ett sätt att ruinera sig på också om konjunkturen vill det.
mvh
David
Bygg ett hus som du vill ha det i åtråvärda områden. Bo där en tid medan du bygger ett nytt. Sälj huset, gör en vinst som du plöjer ned i nästa hus etc. Med tiden har du bott bra och samtidigt skapat en mindre förmögenhet. Att du sen haft minimal fritid är en sak.
mvh
David
Minner mig om en bekant. Han gjorde så; köpte upp renoveringshus och fixade till det (faktiskt mycket estetiskt måste jag erkänna). Efter 5:e huset lämnade hustrun jämte ungar honom - en ytterst tålig flyttbar hustru. Dom senare familjerna lämnade honom redan efter andra flytten ... Men han lär fortsätta byggeriet ...
Klicka här för att svara