Kan ni visa mig några inspirerande bilder på hur ni installerat era patchpaneler? Gärna så man kan se hur det ser ut där kablarna kommer ut från väggen och in i själva panelen

du får nog bättre svar i teknik-delen...

Thx. Startar en ny tråd där om inte nån moderator vill flytta över det här inom nån dag

En flytt var beställd :)

Så här ser det ut i mitt "serverrum". :)

orkade inte skruva loss locket på cat-6-patchpanelen för att visa dig kontakteringen. Den sitter så bra där den sitter,... men du får hålla tillgoda med dessa bilder istället, inte perfekta, men tagna kl 00.00 en vanlig lördagkväll, ... så då blir det det bästa jag klarar av att serva upp!

• DSC01111.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC01112.jpg
    Skapa konto
  • DSC01113.jpg
    Skapa konto
  • DSC01114.jpg
    Skapa konto
Inser nu när jag kollar på bilderna ovan att det kanske inte var så "inspirerande" som du efterfrågade... utan kanske rent av motsatsen... hehe... hur som helst gjorde jag ett fyrkantigt hål i väggen där jag drog ut alla 24 st cat 6 sladdar, vart lite krångligt att hantera annars...

Bästa tipsen är dock:
1) Försök få till ett riktigt rack att skruva upp din panel i.
2) Skruva upp rejält med strömuttag.

och som nån annan sa, fläktar på riktiga switchar kan låta en hel del... skönt då om dom ligger i en egen skrubb. Jag har för övrigt även dragit en extra ventilation i "serverrummet" just med tanke på att det kan bli varmt om man har massa datorutrustning där.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.