i ett sinnessvagt ögonblick slängde jag min inspektionslucka av gjutjärn som satt över rensbrunnen i badrummet i källaren, var hittar jag en ny?

eller finns det någon annan lösning?, det är utanför våtzon, men jag skulle vilja ha golvklinkern synlig.

finns det någon annan bra lösning än att försöka hitta en ny lucka?

Krilleman
Menar du en helt vanlig durkplåtslucka?

7060114.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

precis en sådan jag är ute efter, hittat ett antal tillverkare av dylika, men ingenstans jag som privatperson kan köpa en, tanken var att sätta klinker på toppen av den så att den går att lyfta bort vid behov, men det kanske finns bärre lösningar.

kommer ha en rensbrun på "uppåtgående" rör på den stammen, men tanken var att behålla brunnen i golvet i händelse av att man behöver en relining el. dyl. i framtiden.

Krilleman
Rensrör på ståendes 110 rör uppåt, 400mm över golv i underkant, är standard och du behöver då ej någon i golvet.

Spara pengarna på luckan är min åsikt.

Men om du är på jakt efter luckan på bilden så finns den lagerlagt av Dahl, så vilken röris som helst kan ta hem den åt dig.

http://eshop.dahl.se/webapp/wcs/sto...archSkuEnabled=true&searchTerm=durkplåtslucka

Den längst ner 300x300 har grundpriset 554:- plus moms. Men en rörkrökare betalar hälften av det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.