1 300 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Inspektera/bedömma skicket på torpargrund ifrån 1875?
Medlem
· Västra götaland
· 160 inlägg
Har en tråd uppe i Lösvirke & timmerhus med lite allmäna frågor kring ett köp av ett torp från 1875, har lagt upp en del bilder på grunden som jag inte känner att jag lyckats få svar på mina funderingar på så jag provar här också.
Bilderna finns i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/loesvi...roeta-i-syll-vaert-att-bjuda.html#post1089755
Som ni ser är syllen riktigt dålig på utsidan av huset, men inifrån grunden där jag tagit bilderna kan man inte sticka kniven i den så antagligen är det en röta som orsakats av att syllen ligger exponerad på de platsen där den är murken?
Mitt största orosmoment med detta hus är just grunden, att den är okey, mögelfri och i allmänt okey skick, hade verkligen uppskattat en bedömning av den av er!
Min fundering är även att i dagarna köpa mig en webbkamera och bygga en inspektionskamera som man kan föra in under grunden för att filma och på så sätt upptäcka eventuella skador.
Mycket tacksam för svar! Budgivningen börjar antagligen imorgon och jag vill veta vad jag bjuder på
-Jonas
Bilderna finns i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/loesvi...roeta-i-syll-vaert-att-bjuda.html#post1089755
Som ni ser är syllen riktigt dålig på utsidan av huset, men inifrån grunden där jag tagit bilderna kan man inte sticka kniven i den så antagligen är det en röta som orsakats av att syllen ligger exponerad på de platsen där den är murken?
Mitt största orosmoment med detta hus är just grunden, att den är okey, mögelfri och i allmänt okey skick, hade verkligen uppskattat en bedömning av den av er!
Min fundering är även att i dagarna köpa mig en webbkamera och bygga en inspektionskamera som man kan föra in under grunden för att filma och på så sätt upptäcka eventuella skador.
Mycket tacksam för svar! Budgivningen börjar antagligen imorgon och jag vill veta vad jag bjuder på
-Jonas
Produkter som diskuteras: "mögelfri"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra götaland
· 160 inlägg
Hade verkligen uppskattat några kommentarer då budgivningen börjar imorgon och jag gärna vill slippa någon uppenbar fallgrop 
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Medlem
· Västra götaland
· 160 inlägg
Ingen som har någon kommentar? :blushing:
Klicka här för att svara