4 205 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Insidan av lada målad m slamfärg
Hej alla glada
Surfat runt som en tok men verkar vara enda människan i hela världen med denna fråga.
Så nu hoppas jag på en klok människa härinne
Jag har alltså flera lador/garage som är målade med röd slamfärg, om det är original Falu vet jag icke. Dessa är alla oisolerade och utan innerväggar men jag vill nu piffa upp dom inuti oxå ☺️ Helst rosa
Men vad kan jag ha för sorts färg?? Målade pallkragarna med svindyr fönsterfärg (rosa) förra året men stora bitar trillat av. Ja, var ju inte målade på insidan så klart och blev där fuktiga och därför lossnade färgen sa dom i färgbutiken. Hade dom kunnat nämna när jag köpte färgen kan man tycka. Vill inte begå samma misstag igen.
Så, bomba mig med kloka råd
Surfat runt som en tok men verkar vara enda människan i hela världen med denna fråga.
Så nu hoppas jag på en klok människa härinne
Jag har alltså flera lador/garage som är målade med röd slamfärg, om det är original Falu vet jag icke. Dessa är alla oisolerade och utan innerväggar men jag vill nu piffa upp dom inuti oxå ☺️ Helst rosa
Men vad kan jag ha för sorts färg?? Målade pallkragarna med svindyr fönsterfärg (rosa) förra året men stora bitar trillat av. Ja, var ju inte målade på insidan så klart och blev där fuktiga och därför lossnade färgen sa dom i färgbutiken. Hade dom kunnat nämna när jag köpte färgen kan man tycka. Vill inte begå samma misstag igen.
Så, bomba mig med kloka råd
Pallkragarna måste ha plast på insidan om de ska målas med tät färg på utsidan. Slamfärg hade fungerat, då det släpper igenom fukten.
Vad du ska måla insidan av ladorna med har jag inget bra svar på, man brukar ju lämna dem omålade av en anledning. Rosa slamfärg finns för övrigt inte.
Vad du ska måla insidan av ladorna med har jag inget bra svar på, man brukar ju lämna dem omålade av en anledning. Rosa slamfärg finns för övrigt inte.
Är det rödfärg på insidan oxå är det bara till att fortsätta med det. Nu finns ju "Rödfärg" i både gult; grått och svart. Alternativet är att skrapa trärent överallt och börja om.
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Anna_H skrev:
Det finns faktiskt rosa slamfärg men den är tokdyr. Men slamfärg rekommenderas ju inte inomhus för den kritar av sig så. Och vilken är anledningen för att man inte brukar måla på insidan av slamfärgade lador?Anna_H skrev:
Insidan behöver inte skyddas. Varför slösa färg på det? Så krasst tänker en bonde.Cheerbabe skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden