1 008 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Insida och utsida på underlagsduk
Spelar det egentligen någon roll vilken sida som är in och ut på en underlagsduk? Jag har skurit bort 30 cm för att ha under fotplåten och nu skulle jag behöva ca 70 cm längst upp mot nock. Så istället för att använda en massa asfaltsklister tänkte jag helt enkelt vända upp och ner och ut och in på duken för att använda den återstående klisterkanten neråt och inåt istället för uppåt och utåt. Okej eller inte?
Hittade info nånstans att duken är olika på in- och utsida så jag satte den åt rätt håll. 
25m fotplåtsremsa billigare än 25m underlagsduk. Och sett till att du behöver använda betydligt mer klister för att ta tillvara på kvarvarande 0,7m så har jag svårt att tro att det lönar sig i längden. Knappast värt att roddande som behövs heller. Men helt upp till dig… Nu vet du åtminstone att man inte ska vända den ”ut och in”.Lindgrenski skrev:
Man får ju ut tre fotplåtsremsor från en stor rulle, på så sätt är det mycket billigare att klippa av. Så tänkte jag när jag köpte grejerna för några år sen åtminstone.K kniv skrev:25m fotplåtsremsa billigare än 25m underlagsduk. Och sett till att du behöver använda betydligt mer klister för att ta tillvara på kvarvarande 0,7m så har jag svårt att tro att det lönar sig i längden. Knappast värt att roddande som behövs heller. Men helt upp till dig… Nu vet du åtminstone att man inte ska vända den ”ut och in”.
Så här i efterhand hade jag kanske tagit fotplåtsremsor ändå trots att jag behöver väldigt mycket med valmat tak och takkupa. Mycket kladd med klister istället..
Okej med valmat blir det kanske lite mer stök. Har bara sadeltak så det var enkelt och lätt.Lindgrenski skrev:
Man får ju ut tre fotplåtsremsor från en stor rulle, på så sätt är det mycket billigare att klippa av. Så tänkte jag när jag köpte grejerna för några år sen åtminstone.
Så här i efterhand hade jag kanske tagit fotplåtsremsor ändå trots att jag behöver väldigt mycket med valmat tak och takkupa. Mycket kladd med klister istället..
Klicka här för att svara