Sån hylsa borde de ju sälja löst på typ Lundqvist maskin och verktyg, Flinks eller tools.
Annars ser det ut att ingå en sån i Biltemas ena sats. 71-515 ?

• Gilla
Anna1984
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Jaha ok. Då kan jag bara använda den med spärrskaftet då. Trodde det var vanliga bits. Det är knepigt det här. Det står ju bara att hylsan är 3/8, vilken innehär att den passar spärrskaftet, men det fanns ingen annan info som visade bitsens anslutningsstorlek.
Det bästa hade ju varit att hitta vanliga bits med en 3/8 hylsa som man kan fästa vanliga bits i.
http://www-de.wera.de/product_detai...rs_adaptors_connectors_adaptors_784_b&lang=en

• Gilla
Anna1984
  • Laddar…
Har beställt en hylsadapter för bits nu. Vad jag nu ska med den till då bitsen jag beställt är för hylsa 😖. Men en sån kommer säkert alltid till användning 😄

Det vet inte jag heller, var ju du som ville ha en sån :p
Du får väl använda en 3/8-1/4" adaper till skruvdragare etc, om du inte vill använda
spärrskaft

Anna1984 skrev:
Har beställt en hylsadapter för bits nu. Vad jag nu ska med den till då bitsen jag beställt är för hylsa 😖. Men en sån kommer säkert alltid till användning 😄
När du vill använda vanliga bits och spärrskaftet.

Har själv en 1/4" hex till 1/2" fyrkant. Funkar perfekt med mutterknacken när man vill dra lite grövre skruv. Enda man behöver tänka på är att använda bits för slagskruvdragare.

Det visade sig att spärrskaftet jag beställt inte var 3/8. Så nu är satsen helt värdelös, haha. Men man kan ju alltid köpa ny hylsa 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.