Någon som vet vart man kan hitta en bra insexbitssats?
Har googlat lite men det verkar inte så lätt att hitta en insexsats. Dom flesta satser inhåller mest andra bits och sen några insexbits.

Bondtools har satser med bara insexbits har jag sett. Har ingen länk såhär på rak arm

oobum skrev:
Jag köpte en sådan här; [länk]

Dock från Flinks och annat märke.

Och bytte sedan ut bits:en mot Wera när de slets..
Vart köper du Wera insexbits?

Helst skulle jag vilja ha en sats med bits från 2-12. Men det verkar vara omöjligt att få tag på.

Små insex är oanvändbara som bits. Du kommer inte åt eller så blir du för stark med de skaft/dragare du har den på. Där är det bättre att satsa på ett set med bra insexmejslar.

Så stora som 12 har jag aldrig sett som bits. Tror 8 är det största jag stött på med vanligt 1/4" hex fäste. Det förmodligen pga att infästningen inte skulle hålla för det moment man drar så stora insex som 10 och 12 med.

En bra T-sats och lite insexmejslar är min rekommendation som komplement till de insex som följer med i satserna.

Tack för era tips. Det blev en sån här till slut:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När vi ändå är inne på ämnet, personligen ogillar jag sexkant speciellt dom mindre, har råkat runda bultskallen när de suttit som berget ibland speciellt om de är små.

Tycker dock att mer och mer börjar gå åt Torx.

Anna1984 skrev:
Tack för era tips. Det blev en sån här till slut:

[bild]
Antar att du sett att det inte är en vanlig 1/4" hex fattning på hållaren, utan den är för 3/8" fyrkant som man har till hylsnycklar.

Robert-san01 skrev:
Antar att du sett att det inte är en vanlig 1/4" hex fattning på hållaren, utan den är för 3/8" fyrkant som man har till hylsnycklar.
Vad jag förstår har väl bitsen i sig 1/4 fattning, alltså vanliga bits. Sen är det med en hylsa som gör att man även kan använda dem med hylsnyckel. Vilket passar mig perfekt för då kan jag använda dem i min vanliga bitsskruvmejsel och om behovet uppstår med mitt spärrhandtag Wera zyklop 3/8.

Nja, då skulle inte H10 bitsen vara helt rak. H6 skulle ha varit nästan rak då.

Jaha ok. Då kan jag bara använda den med spärrskaftet då. Trodde det var vanliga bits. Det är knepigt det här. Det står ju bara att hylsan är 3/8, vilken innehär att den passar spärrskaftet, men det fanns ingen annan info som visade bitsens anslutningsstorlek.
Det bästa hade ju varit att hitta vanliga bits med en 3/8 hylsa som man kan fästa vanliga bits i.

Redigerat:
Anna1984 skrev:
Vart köper du Wera insexbits?
Tools SÖdertälje (Jobbade där förut..)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.