2 198 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Insats i öppen spis
Är på gång med rust på ett nytt ställe och ser att jag måste få till en lösning i öppna spisen. Det sitter en Termator inmurad i spisen och jag vill sätta en gjutjärnsinsats i stället. När spisen har kallnat får jag in fruktansvärt med röklukt trots att spjället är stängt. Är det någon som har erfarenhet av att kapa sönder termatorplåten o sätta in ett rökrör förbi den o upp i skorstenen?
H harryerik skrev:Är på gång med rust på ett nytt ställe och ser att jag måste få till en lösning i öppna spisen. Det sitter en Termator inmurad i spisen och jag vill sätta en gjutjärnsinsats i stället. När spisen har kallnat får jag in fruktansvärt med röklukt trots att spjället är stängt. Är det någon som har erfarenhet av att kapa sönder termatorplåten o sätta in ett rökrör förbi den o upp i skorstenen?
H harryerik skrev:Är på gång med rust på ett nytt ställe och ser att jag måste få till en lösning i öppna spisen. Det sitter en Termator inmurad i spisen och jag vill sätta en gjutjärnsinsats i stället. När spisen har kallnat får jag in fruktansvärt med röklukt trots att spjället är stängt. Är det någon som har erfarenhet av att kapa sönder termatorplåten o sätta in ett rökrör förbi den o upp i skorstenen?
Jättegammalt inlägg, jag vet men jag sitter i precis samma sits som du gjorde/gör och jag undrar hur din historia slutade?
Klicka här för att svara