inredningsidéer

215 läst  3 svar

Nästa tråd i Badrum
  1. A
    Medlem Nivå 3
    Jag har tre grejer att utgå från, men behöver all inspiration för att komma vidare!

Kaklet är ett äldre från upsala-ekeby, jag har ca 3m2. Bottenfärgen är ljusgrå. Jag tänker i första hand använda det till "lådan" som blir bakom vägghängd toa och handfat, men räcker ju till någon detalj tex bakom långsidan på badkaret.

Plastmatta från forbo (se bild)

Handfat från UK, behöver hitta en blandare till det. Och en kommod. Det är ett sådant handfat som alltså ska vara nedsänkt, inte uppepå skivan.

Det jag behöver är alltså ett kakel för väggarna som matchar kakel nr1. Ett badkar. En kommod. Skåp eller hylla? Har ni någon inspiration? För jag har kört fast, allt jag kan tänka mig som snyggt verkar inte finnas...

2. B
    Medlem Nivå 11
  3. A
    Medlem Nivå 3
    Haha ja det kanske snarare är en fråga om en ska bort! Handfatet ska stanna iaf. Tycker verkligen om mässingsblandare men vi har redan kromade utanpåliggande rör som vi inte kommer ändra mtp brf regler

Kaklet är så ljust grått så tror inte det passar med vitt, kommer bara se skitigt ut?

4. B
    Medlem · Nivå 14
    Nu är det ju svårt att bedöma färger på ett foto men kaklet längst till höger ser ut att vara aningens mörkare än ert mönstrade (om det inte stämmer i verkligheten så leta efter ett som är något mörkare, det finns ju många kakelbutiker). Det bör fungera. När det blir en stor yta av det så kommer det att upplevas som vitt förutom just de plattor som gränsar till det mönstrade.

Jag tycker att man kan ha den plastmattan till enfärgat ljust gråtonat kakel och en del mönstrat kakel.

Handfatet får väl en att tänka på de första årtiondena av 1900-talet så ett badkar på tassar/ben bör väl fungera bra.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: