Kan förklara saken, jag är själv på jakt efter en liknande lösning för att sätta på insidan av städskåpet.

Oavsett så blev garaget väldigt bra!
Fick du rätt på fallet? Så det blir ännu enklare att städa, du har ju redan fått upp allt från golvet =)

Kan bara instämma, riktigt snyggt och nästan som att köra in bilen i en fin tvättstuga :D
Hur kommer hon göra på vintern? Hur stort är fallet mot avloppet och var är det kopplat?

Purre
Även Lundbergs har sådana korgar. Lundbergs och Elfa är dessutom kompatibla med varandra.

Mycket snyggt. Jag är precis i tagen att fixa mitt garage som har samma mått så det här var bra inspiration. Några tips inför klinkers-läggandet?

Tack för inspiration!! Ska göra om i vårt garage också, likande storlek som dig.
Blir att räkna på allt när man har mindre ytor att röra sig på.

Schnöggt!

@13th Marine
Tack. Fallet gjordes ju när huset och garaget byggdes och det är dessutom inte så brant så det var bara att lägga plattorna lika hela tiden så blir fallet bra. Kanske hade jag tur men fallet blev bra i alla fall, nån expert kanske kan flika in hur man ska göra.

@ FixarFarsan
Tack. Garaget användes hela förra vintern utan fuktproblem. Fläkt + golvbrunn + golvvärme och 15 grader inne är ett bra recept.
Vet faktiskt inte vad fallet är och vågar inte ens gissa, vad är brukligt? 5mm/m? Golvbrunnen är kopplad till avloppet och är godkänt på det viset (ja, jag vet att det har diskuterats massor av gånger...).

@MrPerllon
Tack, kul att kunna inspirera. Några tips hmm, jag dubbellimmade plattorna och det tar dubbla tiden, minst. Vet inte heller om det är så super viktigt egentligen då jag pratat med några plattsättare i efterhand som sällan praktiserade det i verkligheten. I början känns allt sjukt stressigt och man blir skraj att allt ska skita sig men ta en eller två plattor i taget i början så går det fint. Sitter du dessutom mest på kontor vilket jag gör så får du även löjligt ont i kroppen. Använd handskar gjorde inte jag i början och fick fina sår som resultat. 3 mm fog är snyggare men jag valde 5 mm fog då det blir lättare att täcka upp små missar.

@Jewhan Linder & 19magnus
Tack.

Mycket snyggt. Och snygg Saab. Kommer att knycka idén med en väggskena med trådkorgar på, kommer att bli perfekt i mitt trånga garage.

Trevligt litet garage du fick till!

Jag fogade med svart fog i mitt garage. Resonemanget var att olja och smuts är rätt lätt att få bort från plattorna och svarta fogar kan inte bli så mycket mörkare av smuts.

RoTe
Varför backar man inte in? Då slipper man gå runt bilen för att komma till dörren...

@Limstift & robert
Tack

@RoTe
Det är nog en smaksak om man ska backa eller köra in. Många tycker nog det känns mer naturligt och är lättare att köra in och sedan backa ut.

mycket bra att dubbellimma, speciellt om plattorna är lite grova på baksidan. Dra med släta sidan på kammen på baksidan av plattan, så det fyller upp då är det minimal risk att plattorna spricker pga bom.

Mycket snyggt garage!
Önskar jag kunde bygga ett men tyvärr har jag jordvärmeslingor över hela tomten :/

RoTe
NilsD skrev:
@RoTe
Det är nog en smaksak om man ska backa eller köra in. Många tycker nog det känns mer naturligt och är lättare att köra in och sedan backa ut.
I många fall är det enklare att backa in, men folk klarar ändå inte av det. Att backa ut däremot, det går oftast trots att det är mångdubbelt mer avancerat.
En bekant har nyligen skaffat garage i staden till sin stora SUV. Föregående ägare berättade att han hatade garaget för det var så trångt att köra in i det. Han körde in och backade ut vilket var totalt omöjligt med den stora SUVen. Men det var inga som helst problem att backa in utan omtag efter lite övning. Garageplatsen är dessutom längst till vänster i en länga, vilket gör att man inte kan öppna förardörren om man kör in. Men backar man in kan man låna "dörrutrymme" av grannplatsen.

Snyggt golv med brunn och allt.

Är brunnen någon garage variant som tål lite påfrestning (läs domkraft)? Har min golvbrunn precis där det brukar vara lämpligt att lyfta med domkraften, så jag skulle behöva någon stadig variant. (alternativet är att flytta brunnen någon ½ meter med fall och allt...)

Något tips på stadig golvbrunn?

//Lasse

Redigerat:
Tack.

Nej det är en vanlig golvbrunn köpt på Krauta 30x30 cm och ca 1-1,5 mm gods.

Kan du inte lägga en större platta (typ formplyfa eller plåt) över golvbrunnen när du ska lyfta? Låter onekligen jobbigare att flytta golvbrunnen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.