Hej,
Gjorde i ordning min mammas garage förra sommaren som blev ganska bra, i alla fall om man tittar på lite avstånd...
Garaget är lite drygt 6x4 meter och porten är 3 meter bred.
Material,
Klinkers: Biltemas garageklinkers 30x30 (dock inte deras fix&fog)
Bänkar: Ikea METOD
Trådhyllor: Elfa och korgarna från Biltema
Däckhängarna: Biltema
Verktygstavla: Biltema
Total kostnad: Räknade inte så noga men kanske 20'?
En liten notering till nästa gång, välj mörkare fog och mindre fogbredd (5mm här).
Jag är förövrigt en ren amatör som aldrig lagt klinkers innan så jag tror alla klarar detta med lite vilja. Valde även att dubbellimma plattorna och det gör jag inte om.
Har några fler bilder om någon vill se men lägger upp dessa till att börja med.
Vet inte om det finns något intresse för dessa smågarage bland alla gigantiska byggen på detta forum men håll till godo, kanske kan det inspirera någon.
/Nils
Gjorde i ordning min mammas garage förra sommaren som blev ganska bra, i alla fall om man tittar på lite avstånd...
Garaget är lite drygt 6x4 meter och porten är 3 meter bred.
Material,
Klinkers: Biltemas garageklinkers 30x30 (dock inte deras fix&fog)
Bänkar: Ikea METOD
Trådhyllor: Elfa och korgarna från Biltema
Däckhängarna: Biltema
Verktygstavla: Biltema
Total kostnad: Räknade inte så noga men kanske 20'?
En liten notering till nästa gång, välj mörkare fog och mindre fogbredd (5mm här).
Jag är förövrigt en ren amatör som aldrig lagt klinkers innan så jag tror alla klarar detta med lite vilja. Valde även att dubbellimma plattorna och det gör jag inte om.
Har några fler bilder om någon vill se men lägger upp dessa till att börja med.
Vet inte om det finns något intresse för dessa smågarage bland alla gigantiska byggen på detta forum men håll till godo, kanske kan det inspirera någon.
/Nils
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Små garage är alltid intressanta då de ställer mycket högre krav på planeringen för att få till såväl funktion som förvaring. Säger jag som själv har små ytor att röra mig på,
.
Jag måste även ge ett plus till en annan tennisbollsanvändare! Klok lösning, om jag får säga det själv.
Det enda som verkar saknas är ett skruvstäd och vatten, men det kanske det är förberett för?
Sen måste jag fråga, vad är det för något mellan stegen och snöskyffeln, iläggsskiva?
Jag måste även ge ett plus till en annan tennisbollsanvändare! Klok lösning, om jag får säga det själv.
Det enda som verkar saknas är ett skruvstäd och vatten, men det kanske det är förberett för?
Sen måste jag fråga, vad är det för något mellan stegen och snöskyffeln, iläggsskiva?
Jo planeringen är viktig som du säger.
Tvättstuga finns i nästa rum så vatten där får duga och ett skruvstäd är alltid bra men jag tror inte det kommer hitta in i detta garage.
Korrekt att det är iläggsskivor, det är alltid svårt att förvara dem på något bra sätt tycker jag. Denna lösning är kanske ok förutom att det syns lite mycket.
Tvättstuga finns i nästa rum så vatten där får duga och ett skruvstäd är alltid bra men jag tror inte det kommer hitta in i detta garage.
Korrekt att det är iläggsskivor, det är alltid svårt att förvara dem på något bra sätt tycker jag. Denna lösning är kanske ok förutom att det syns lite mycket.
Ser jättefint ut! Får man fråga vad garaget används till? Brukar du meka i bilen? Jag frågar eftersom jag går i tankarna på ett friliggande garage, och undrar om ett attefall duger eller om man ska bygga större.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Är tennisbollen en Parkeringssensor "snik-edition"?
Kattleksak?
Kattleksak?
@Saiter
Tack
@lödarn
Det används bara som parkering så jag vet faktiskt inte om det är lämpligt att mecka i. Skulle tro att det beror på hur stor bil man har och vilka krav man har och hur/vad man ska mecka med. Med hjuldollys kan man ju t.ex. flytta runt bilen lite. Se bilderna nedan hur det ser ut med bil i garage. Men ja det kanske går om man är begränsad till 25 kvm men helst större om ändå ska ge sig på det.
Tycker tennisbollen funkar perfekt, mindre bra om man har vänner som flyttar den men då får man hoppas de kan stå för konsekvenserna...
Tack
@lödarn
Det används bara som parkering så jag vet faktiskt inte om det är lämpligt att mecka i. Skulle tro att det beror på hur stor bil man har och vilka krav man har och hur/vad man ska mecka med. Med hjuldollys kan man ju t.ex. flytta runt bilen lite. Se bilderna nedan hur det ser ut med bil i garage. Men ja det kanske går om man är begränsad till 25 kvm men helst större om ändå ska ge sig på det.
Tycker tennisbollen funkar perfekt, mindre bra om man har vänner som flyttar den men då får man hoppas de kan stå för konsekvenserna...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inget att orda om, ett mycket snyggt bygge. Bra jobbat 
Det är nästan mer komplicerat att bygga smått än att bygga stort då man får planera väl så att allt får plats och att man dessutom kan röra sig i rummen. Mycket bra jobbat av dig
Det är nästan mer komplicerat att bygga smått än att bygga stort då man får planera väl så att allt får plats och att man dessutom kan röra sig i rummen. Mycket bra jobbat av dig
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 757 inlägg
Det verkar vara ELFA-korgar:
http://se.elfa.com/site/sv/swe/produkter/classic/hangsystem/dorr-och-vaggkorgar
http://se.elfa.com/site/sv/swe/produkter/classic/hangsystem/dorr-och-vaggkorgar
Konstigt, hittar det inte på Biltema längre. Kolla i en katalog från 2013 så finns den där. Precis som Purre säger så är de tänkt att sitta på insidan av en garderobsdörr eller liknande. Kanske inte sålde så bra så den utgått?, jag fick fråga efter den i kundtjänst då det inte fanns ute i butik då jag köpte. Den finns som sagt på Elfa också.