Nedmontering av trefasuttag är ju ren skadegörelse. Man kan ju misstänka att det var gamla ovala uttag, som numera är förbjudna, och därmed svåra att få tag på. Var det så, så är det bara bra om han tog dem, de är fullkomligt livsfarliga. Och han begår en olaglig handling om han sätter upp dem igen någonstans. Man får inte ens GE bort dem längre.

harry73
Byt läs och ge honom inte tillgång innan han fixar det han har förstört

Ojojoj. Faktum är att har han monterat bort trefasuttag från väggen och lämnat lösa strömförande ledningar så har han begått ett ganska allvarligt brott, framkallande av fara för annan, i min mening, och säkert en hel del fler.

Jag tycker faktiskt att du Maria ska slå polisen en signal på 114 14 och prata med dem. Du behöver absolut inte göra någon anmälan, utan bara ringa och prata med dem, berätta vad som hänt, och se vad de säger.

Det han ägnar sig åt är direkt stöld, eventuellt skadegörelse, framkallande av fara och eventuellt några fler brott, i min mening.

Att nu komma och påstå att säljaren gett dessa grejer specifikt till din sambo funkar inte för fem öre, tro mig, i så fall måste det finnas ett skriftligt gåvobrev där det i klartext framgår att de grejerna skänks till din sambo som hans enskilda egendom. Fat chance liksom ;)

Och byt lås bums!

Sen har det diskuterats fram och tillbaka är på forumet i olika omgångar om övervakningskameror. Men med tanke på hur din sambo agerar hade nog jag satt upp någon, så man kan få hans eventuella framtida upptåg på bildbevis.

Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.