Hej!
Vi har ett ganska brett 1,5 plans hus med 45 graders taklutning. Detta gör att vi har en rätt stor vind längst upp med 1,70 under takstolarna. Jag har skissat på att isolera den för att använda dels till förråd och dels till gästrum (madrasser på golvet) kombinerat med TV-spelshörn. Med 22 cm isolering blir takhöjden i mitten 1,60 m och bredd längst ner vid golvet alltså 3,20. Jag tänker mig att använda stående vit träpanel för att hjälpa höjdkänslan på traven. Därtill kanske ett takfönster och ett litet fönster i vardera gavel för att få in ytterligare ljus. Loftet ska man nå från en infällbar loftstege från allrummet på 2 vån. Är det någon som har erfarenheter från liknande projekt, med motsvarande begränsade takhöjd och som kan ge tips?
Mattias