Mina föräldrar har på sin tomt på landet ett uthus med betongplatta byggt på vad vi tror är en gammal jordkällare. Eftersom deras boningshus är ganska litet så skulle de gärna ha möjligheten att inreda uthuset till gästhus. Vi vet dock inte riktigt i vilken ände vi ska börja. Jag tycker om att läsa på saker in absurdum och min pappa gör helst saker utan att ha tänkt efter före Det är som ni ser bytt en del panel och ditsatt en dörr av någon som inte riktigt hade en plan...
Tidigare ägare hade också funderat på att inreda det men backat eftersom det var så fuktigt. Vi har dock sedan vi köpte fastigheten tagit bort en stor tall och en del annan växtlighet som skuggade huset.
Åldern på betongplattan är okänd, jag vet bara att den fanns där -93 när de tidigare ägarna köpte huset. Bör vi oroa oss för typ blåbetong eller liknande?
Någon som kan rekommendera någon lämplig litteratur eller har några tips på hur vi ska gå till väga? Jag har tummen kraftigt centrerad men inte riktigt mitt i handen. Budgeten är i det närmaste obefintlig (p.g.a. takbyte på boningshuset) så det är inte riktigt läge att börja bygga men det går ju att förbereda och planera i alla fall.