Tiden infann sig aldrig så har lejt ut städ och målning av vårt dubbelgarage som är ganska muggigt nu. Ska in en LLVP om en vecka så börjar med helt kala 38 kvm. Tar gärna lite inspirationsbilder på hur ni löst förvaring och arbetsbänk mm men även plats för att kunna köra in och mecka med bil i ena gluggen. Tänker nog att det blir en diskho i bänken istället för utslagsback men inte 100 på det än.
Jag planerar för mycket skåp då öppna hyllor blir så jäkla dammiga till slut. Eller i alla fall allt jag vill hålla fint och fräscht utan massa spindelväv. Kommer nog att köra 18 grader minimum på inrådan av han som sålde LLVP så kanske spindlarna flyttar på sig 😀
All inredning åker ut.
Bonusfråga:
Garageportarna är gamla och tröga. Går det att byta rullar till nya, har kört på silikonspray men gick bara lite bättre. Portarna är rejält gamla men tänkte inte byte om det går att få dem att rulla lättare. Kan det vara en kombo av tröga rullar och fjädrar som är slut?
Jag planerar för mycket skåp då öppna hyllor blir så jäkla dammiga till slut. Eller i alla fall allt jag vill hålla fint och fräscht utan massa spindelväv. Kommer nog att köra 18 grader minimum på inrådan av han som sålde LLVP så kanske spindlarna flyttar på sig 😀
All inredning åker ut.
Bonusfråga:
Garageportarna är gamla och tröga. Går det att byta rullar till nya, har kört på silikonspray men gick bara lite bättre. Portarna är rejält gamla men tänkte inte byte om det går att få dem att rulla lättare. Kan det vara en kombo av tröga rullar och fjädrar som är slut?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Utslagsback utan galler monterad på "handfathöjd" (90-100cm) är toppen kan verkligen rekomendera det, att ha vatten i bänk stjäl mer plats men är nog trevligt om man tvättar delar med vatten (det gör jag i balja).
Generella mekbänken och verktygen bör vara så nära bilen som bara möjligt men i övrigt så är sånt här så sjukt individuellt och helt beroende på vad du tänkt göra. Jag har ett 45m2 enkelgarage och jag tycker skåpdörrar är mer irriterande än att hyllor blir skitiga, lådor är toppen för mycket.
Om du tittar på dom billiga garagesystemen som säljs på lågprisvaruhusen så duger dom bara som förvaring och lättare uppställning men inte som arbetsbänk.
Generella mekbänken och verktygen bör vara så nära bilen som bara möjligt men i övrigt så är sånt här så sjukt individuellt och helt beroende på vad du tänkt göra. Jag har ett 45m2 enkelgarage och jag tycker skåpdörrar är mer irriterande än att hyllor blir skitiga, lådor är toppen för mycket.
Om du tittar på dom billiga garagesystemen som säljs på lågprisvaruhusen så duger dom bara som förvaring och lättare uppställning men inte som arbetsbänk.
Redigerat:
Håller med, sånt på Jula ser ut som leksaker. Även om min verktygsvang för 3800 känns helt OK för pengen.Rickard. skrev:
Utslagsback utan galler monterad på "handfathöjd" (90-100cm) är toppen kan verkligen rekomendera det, att ha vatten i bänk stjäl mer plats men är nog trevligt om man tvättar delar med vatten (det gör jag i balja).
Generella mekbänken och verktygen bör vara så nära bilen som bara möjligt. Men i övrigt så är sånt här så sjukt individuellt och helt beroende på vad du tänkt göra. Jag har ett 45m2 enkelgarage och jag tycker skåpdörrar är mer irriterande än att hyllor blir skitiga, Lådor är toppen för mycket.
Kanske hänger upp Elfaskenor på en vägg och bombar med genomskinliga plastbackar med snäpplock för friluftsgrejer och annat. Alla bästa verktygen hamnar i verktygsvagnen som kanske borde få en plats i något hörn.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Jag tänker att om du accepterar upplägget att ena hälften är mek/bilplats och andra är verkstad då kan du få en betydligt friare "möblering" och slipper klämma allt mot väggarna som är så vanligt men inte så bra/effektivt.
Jag vet egentligen inte varför men jag gick igång på tanken på djupa hyllor framför ena porten (kanske inte helt) som kan användas utifrån för "allmänt bös" och inifrån för rena garagegrejer för att göra en snygg gränsdragning, dra in dom 1m om du vill ställa scottarna (eller annat) där också. Bara en tanke....
Jag vet egentligen inte varför men jag gick igång på tanken på djupa hyllor framför ena porten (kanske inte helt) som kan användas utifrån för "allmänt bös" och inifrån för rena garagegrejer för att göra en snygg gränsdragning, dra in dom 1m om du vill ställa scottarna (eller annat) där också. Bara en tanke....
Redigerat:
Kikade lite hos Bauhaus och det blir troligen en sån här 240 cm bred hylla i ena delen. Hade gärna platsbyggt i trä men behöver börja snabbt någonstans.
Det är suterränghus och var lite svart längst in nere vid golv. Tänker att jag inte vill bygga väldigt tätt samt att jag vill kunna spola av exakt hela golvet vid storstädning.
Det är suterränghus och var lite svart längst in nere vid golv. Tänker att jag inte vill bygga väldigt tätt samt att jag vill kunna spola av exakt hela golvet vid storstädning.
Logga in
Skapa konto
Utrymmet är renoverat golv till tak och med ny fin Mitsubishi LLVP. Lejde ut jobbet pga svårt att få loss tid. Nu står lite hyllor och några vägghängda skåp där men annars stor röra då jag renoverar dotterns rum. Ska skicka nån bild!
Klicka här för att svara