Hej!
Detta är min första dag på byggahus.se. En fantastisk site med mycket inspiration.
Jag hoppades kunna få hjälp från er inför min köksrenovering (faktiskt hela huset, men det är en annan historia). Huset är ett stenhus från 1951.
Jag undrar över följande:
1.Är köket rätt placerat i huset tycker ni? (befintligt kök är placerat där idag, dock med vägg efter öppna spisen som vi tar bort)
2.Murstocken och den öppna spisen gör att vi inte kan öppna upp väggen tillräckligt för att vi skall få ett helt öppet kök. (som vi strävar efter). Tror ni att det skulle fungera ändå? (Som ritningen
)
3.Är det ngn som har byggt in ugn, micro och Kyl/frys i en vägg? Hur löste ni det?
4.Vad tycker ni generellt om lösningen och kökslayouten?
Layout finns i bifogade giffil
Jag hoppas på svar och att jag själv skall kunna ge några i framtiden.
Tack!
Mvh
Björn