1 356 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Inomhuspool - göra djupare
Vi har en inomhuspool på ca 20 kvm som vi aldrig använt och aldrig kommer att använda. Nu ska vi renovera det rummet och tänkte använda poolen till nåt kul istället för att fylla igen den. Poolen är max 180 cm djup.
En tanke är att göra ett rum därnere. Men takhöjden blir då för låg. Kan man gräva/borra/spränga (eller hur man nu gör) ur botten på poolen så att den blir djupare? Krångligt? Hur gör man? Dyrt? Dumt? Farligt?
Vet inte hur poolen är byggd, men jag antar att det är betong under.
En tanke är att göra ett rum därnere. Men takhöjden blir då för låg. Kan man gräva/borra/spränga (eller hur man nu gör) ur botten på poolen så att den blir djupare? Krångligt? Hur gör man? Dyrt? Dumt? Farligt?
Vet inte hur poolen är byggd, men jag antar att det är betong under.
Kan vara lätt eller svårt, beror på vad som finns under till stor del men troligtvis inte superenkelt
Mitt råd är iaf att försöka göra ngt av befintligt "hål" om möjligt
Räcker det inte med en tråd i ämnet? Din andra: http://www.byggahus.se/forum/planloesningar/127797-inomhuspool-goera-nat-kul-av-den.html
Den här frågan handlar ju om en helt annan sak, nämligen om markarbeten. Den andra frågan handlade om planlösning. Det kanske inte är så troligt att de som är experter på grund- och markarbeten är inne och läser frågor om planlösningar eller inredning. Även för de som kommer att söka på dessa ämnen i framtiden är det bra att de kommer att hitta svar på sina frågor i rätt del av forumet.
Personligen ogillar jag när ämnen på forumet börjar med en fråga och slutar med att handla om något helt annat. Men om du vill ha det så så är det upp till dig.
Personligen ogillar jag när ämnen på forumet börjar med en fråga och slutar med att handla om något helt annat. Men om du vill ha det så så är det upp till dig.
Klicka här för att svara