Idag ska jag börja regla upp vägg här. När jag la första regeln så förstår jag inte mig på hur vet jag att den ligger helt i linje med den andra väggen?
Pågående arbete med att regla upp en vägg i ett rum, träreglar på golvet och avrivna väggar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bronken
Förstår inte vad du menar - vad som ska vara i linje.
Kan du förklara mer tack.

Spänn upp ett snöre/snören och mät och kryssmät.

steg 2: inse att allt är snett och vint och lita sedan på dina ögonmått.

/ATW

Bronken Bronken skrev:
Bronken Bronken skrev:
Regeln som ligger på golvet skall alltså vara i linje med väggen som är till höger på denna bilden.
En regel på ett trägolv bredvid en vägg, ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Du använder t.ex. en lång rätstege som du lägger/fixerar längs den gamla väggen med 1 m överskjut till den nya regeln. Var uppmärksam på att rätstegen verkligen ligger an hela vägen mot gamla väggen.

När du har gjort det och insett att det blir olika beroende på vilken sida du mäter på och att ingen av dem är vinkelrät mot den sneda väggen så suckar du lite :D

tommib tommib skrev:
Du använder t.ex. en lång rätstege som du lägger/fixerar längs den gamla väggen med 1 m överskjut till den nya regeln. Var uppmärksam på att rätstegen verkligen ligger an hela vägen mot gamla väggen.

När du har gjort det och insett att det blir olika beroende på vilken sida du mäter på och att ingen av dem är vinkelrät mot den sneda väggen så suckar du lite :D
haha! Tack för svaret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.