Lite design hjälp tack... Bygger hall + bad med snedtak. Väggar: Bad = kakel, Hall = liggande vitmålad råspont 130mm. Vad tycker ni om innertaket? Vill ha samma i båda då de ligger i vinkel. Alt 1: Gips = passar det i ett gammalt "kråkslott"? Alt 2: Pärlspontspanel = frugan hatar det! Alt 3: råspont 130mm som på väggar i hallen = blir det för mycket? Alt 4: Innertaksskivor = har hittils inte sett ngt snyggt i gammaldags stil. Alt 5: annat förslag?!

Tycker råspont är skitsnyggt i taket! Kan ni tänka er att välja en slätare panel till hallväggarna? En hyvlad panel kan ändå kännas rustik på väggar som vanligtvis brukar va släta. Isf tror jag det funkar med råspont i taket utan att det "flyter ihop". Hellre det än att gipsa taket! Innertaksskivorna (åtminstone dom jag sett) skulle inte kännas "äkta" ihop med väggpanelen. Nä, jag tror på råspont i taket och lite slätare panel på väggen!

Det jag kallade 130 mm "råspont" är finsågat, dvs ganska slätt. Kanske en smalare och "ruffigare" variant av råspont i taket t.ex 21*95 mm. Vad tror du / ni?

Ja men då passar ju den råsponten jag pratar om. Den med stickor och kvistar och allt!

O.k. bra tips, TACK! Tror du det funkar i badrummet med?

Där hade jag nog tagit den slätare varianten ihop med kaklet, fast jag tror inte det blir fel med den ruffiga. Fortfarande träpanel hellre än gips, just för den gamla känslan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.