Har lite "pul" framför mig med två innerväggar.

Skall bomma igen en dörröppning på ena väggen som mäter 12,8 cm i bredd.
Skall man regla 45x45 eller 45x70? Tänkte fästa gips- och spånskivor sedan. Eventuellt även OSB. Hur blir hållbarheten ifall man skall fästa köksskåp på ena sidan väggen sedan?

Den andra väggen har tidigare varit yttervägg. Breddmåttet där är 21,4 cm. Skall jag regla 45x70 eller mer där? Den sistnämnda alternativet gör ju att man behöver "fylla" utrymmet med mindre skivor där, men hur blir hållbarheten då?

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.