Jag ska dela upp ett rum till två i vardagsrummet så jag sätter upp en innervägg utan dörr, den kommer jag att sätta in i en existerande vägg.

Jag kommer att använda 70mm plåtreglar och ha OSB och sen gipsskiva på den.

Som min plan är nu så kommer väggen att gå längs med en av takreglarna i innertaket men inte så att jag kan fästa den nya väggens takreglar i den. Utan den fästs i takets gipsskivor.

Bör jag vara orolig för att det ska hålla?

Väggen blir drygt 3 meter läng och 2.48 hög och kommer att dela av vardagsrummet så att det blir ett mindre vardagsrum och ett nytt sovrum.
 
Är ingen fara. Använd molly eller annat lämpligt gipsankare/plugg bara.

Skulle du känna dig osäker ändå då kan du ju lägga en sträng lim också, men tänk på att det kommer försvåra för den som eventuellt vill ta ner väggen i framtiden.
 
  • Gilla
tursut
  • Laddar…
M Mattias_Eson skrev:
Är ingen fara. Använd molly eller annat lämpligt gipsankare/plugg bara.

Skulle du känna dig osäker ändå då kan du ju lägga en sträng lim också, men tänk på att det kommer försvåra för den som eventuellt vill ta ner väggen i framtiden.
Mycket tack för det svaret!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.