Medlem
· Västra Götaland
· 139 inlägg
Hejsan,
Vi planerar för att inreda vårat garage till sovrum och en ny groventré.
Nuvarande platta i garaget är oisolerad så vi tänkte använda oss av nivellgolv och ovanpå den lägga vattenburen golvvärme och sedan laminat/parkett i sovrummen och golvgips->klinkers i groventrén.
Som sagt ovanpå nivellreglarna tänkte jag lägga spårad golvspånskiva men undrar hur man gör med innerväggarna. Lägger jag spårad golvspånskiva över hela utrymmet först och sedan bygger upp innerväggarna ovanpå dessa eller börjar jag med innerväggarna och sedan lägger golvspån mot dessa?
Vi planerar för att inreda vårat garage till sovrum och en ny groventré.
Nuvarande platta i garaget är oisolerad så vi tänkte använda oss av nivellgolv och ovanpå den lägga vattenburen golvvärme och sedan laminat/parkett i sovrummen och golvgips->klinkers i groventrén.
Som sagt ovanpå nivellreglarna tänkte jag lägga spårad golvspånskiva men undrar hur man gör med innerväggarna. Lägger jag spårad golvspånskiva över hela utrymmet först och sedan bygger upp innerväggarna ovanpå dessa eller börjar jag med innerväggarna och sedan lägger golvspån mot dessa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 139 inlägg
Anledningen till Nivell är endast för att det är det vi fått rekommenderat av snickare som kollat på arbetet. Men en av fördelarna vi ser är att kunna lägga slingorna för rördragningen till de olika rummen i tomrummet under isoleringen.
Klicka här för att svara