Hej!

Ny här på forumet. Precis flyttat in i äldre radhus och på nedre plan som är i suterräng har jag ett större rum på ca 50 kvm. Två av ytterväggarna ligger mot berget och en av ytterväggarna ca 10 * 2,2 m har två fönsterpartier och altandörr. Tidigare ägaren hade satt upp träreglar och asfaltspapp på alla ytterväggar vilket vi tagit ned. Betongväggen bakom är slät och fin och verkar torr, vilket jag vågar tro eftersom träreglarna som suttit dikt an i 50 år var snustorra.

Frågan är vad jag gör med de nu nakna ytterväggarna. Min tanke (efter en del läsning här på forumet) är att låta ytterväggarna mot berget vara just källarväggar och bara måla med silikat. Men däremot väggen med fönster och altandörr? Stålreglar, isolering och osb-skivor, kan det vara en idé? Väggen vätter mot norr och som sagt stora fönsterparti så vill ha maximal isolering.

Följdfrågan blir vad en rimlig kostnad för detta vore?
River och målar gärna själv men sätta upp innerväggen tänkte jag lämna till proffsen.

Vore supertacksam för tips och råd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.