1 183 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Innertaksmontage.
Hej.
Jag skall sätta upp takgipsplank i grabbens rum. Taket i rummet är 5 meter långt och 1.20 brett (därutöver snedtak)
Hur hade ni satt takgipsen som är 1.80 långa och 60 cm breda?
Alternativ 1: två hela skivor i bredd med halva längdens förskjutning.
Alternativ 2: En hel skiva i mitten och en halv på varje sida, även här förskjutning i skarvarna.
Taket ska ha synliga skarvar och det ska sitta infällda lampor i en rad i mitten av taket.
Tacksam för alla era synpunkter.
/Hans.
Jag skall sätta upp takgipsplank i grabbens rum. Taket i rummet är 5 meter långt och 1.20 brett (därutöver snedtak)
Hur hade ni satt takgipsen som är 1.80 långa och 60 cm breda?
Alternativ 1: två hela skivor i bredd med halva längdens förskjutning.
Alternativ 2: En hel skiva i mitten och en halv på varje sida, även här förskjutning i skarvarna.
Taket ska ha synliga skarvar och det ska sitta infällda lampor i en rad i mitten av taket.
Tacksam för alla era synpunkter.
/Hans.
var har du köpt de långa gipsplanken? Har bara sett 120x60
När det gäller monteringen håller jag med Ola
Klicka här för att svara