Hej.

Jag skall sätta upp takgipsplank i grabbens rum. Taket i rummet är 5 meter långt och 1.20 brett (därutöver snedtak)
Hur hade ni satt takgipsen som är 1.80 långa och 60 cm breda?

Alternativ 1: två hela skivor i bredd med halva längdens förskjutning.

Alternativ 2: En hel skiva i mitten och en halv på varje sida, även här förskjutning i skarvarna.

Taket ska ha synliga skarvar och det ska sitta infällda lampor i en rad i mitten av taket.

Tacksam för alla era synpunkter. :)

/Hans.
 
Ola78
Jag hade nog kört på alternativ 1 då det känns som det går fortare och är smidigare.
 
var har du köpt de långa gipsplanken? Har bara sett 120x60
 
Dom är köpta på xl-bygg i Varberg (Byggcenter).
Du har ingen åsikt om montaget?

/Hans.
 
När det gäller monteringen håller jag med Ola
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.