Hej,

nu är det dags att tänka på innertaket i källaren. Idag sitter typiska 70-tals vita "mjuka" boards som kom fram efter att vi rivit ut ett paneltak (typ bastu..). Först hade jag tänkt att bara måla boarden vita men de är dels lite fula efter alla spik och kanske även lite ofräscha efter att ha suttit där i snart 40 år.

Det jag funderar på nu är vilken typ av innertak som är lämligt. Vet att det finns takgips och det är väl det som det lutar åt. Ett alternativ som jag i vart fall kommer att fundera på är att riva ned boarden och sen helt enkelt måla råsponten vit. Någon som prövat denna variant? Tips?

Buggaren

M
Min granne gjorde som du skriver, rev ner allt och målade vitt. Han blev inte helt nöjd,

Tack för tipset, Det blir takgips. Jag har kommit fram till att det inte funkar med råsponten....

Jag har varit lite sugen på målad glespanel (med springor då) i undertaket i källaren. Vad är problemen/klagomålen? Alternativt vanlig pärlspont kanske.

-MH- skrev:
Jag har varit lite sugen på målad glespanel (med springor då) i undertaket i källaren. Vad är problemen/klagomålen? Alternativt vanlig pärlspont kanske.
Klagomålen blir väl att det är fult... :)
Smaken är dock som baken där jag aldrig skulle kunna leva utan ett helt slätt tak. Allt i ett innertak är ju bara "beklädnad" så både glespanel och pärlspont fungerar ju...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.