Hej!

Jag har en stuga där jag gjort om planlösningen lite. Taket i det "nya" rummet består nu av 3 olika gamla tak, spontat, en typ av plattor samt en annan typ av plattor...

Planen är att sätta gipsskivor i taket och min fundering är om ja ska riva ner allt gammalt och sätta nytt eller om det går att sätta renoveringsgips över allt gammalt?

Det uppenbara problemet är ju dock att det troligtvis är nivåskillnader mellan taken... så rent spontant så antar jag att det är bäst att riva ner allt :(
 
Redigerat:
C
Takgips gissar jag att du tänker använda.

Det enklaste är väl att läkta upp cc30 med läkt som är så tjocka som nivåskillnaden på den höga sidan?
 
jovisst, frågan är om ja tjänar nått på det... alltså kanske är lika bra att riva ner allt...men vem vet hur det ser ut under :confused:
 
Vad är det för skillnad på takgips och "vanligt" gips?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.