2 044 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Innerdörrar
Normalt lägger man tröskelplattan på parketten. Nä, 8 mm glipa är inte mycket men tycker du det så kapar du bara karmen nedtill någon mm innan du monterar in den i vägghålet.D Derbyboy skrev:
Många tillverkare erbjuder också en tjockare tröskel med en anslagsfals. Då blir glipan nära den som är runt resten av dörrbladet.
Det är perfekt!
funderar bara på hur hög förhåller ska vara.
jag har nu 22mm spån men ska lägga in golvgips och sedan parkett (13-14mm). Golvgipset och parkett ska bara ligga i ena rummet.
Jag antar att det enklaste är att såga upp dörrposten när gips och parkett ligger på plats.
funderar bara på hur hög förhåller ska vara.
jag har nu 22mm spån men ska lägga in golvgips och sedan parkett (13-14mm). Golvgipset och parkett ska bara ligga i ena rummet.
Jag antar att det enklaste är att såga upp dörrposten när gips och parkett ligger på plats.
Klicka här för att svara
