Hej!
Har ni nån bra juridisk formulering
från ert avtal ang att innan besiktning sv
huset görs av köpare betalas inte provision
ut?

Mitt avtal är luddigt och anger bara typ
om villkor inte uppfylls betalas ibte provision ut
Tack!

@Annn555 Du har sedan i fredags kväll startat 13 trådar där alla på ett eller annat sätt handlar om din kommande försäljning av ett hus, alla är fulla med stavfel och meningar som är svåra att förstå.

Jag tror det skulle vara mer givande för dig och forumet om du försökte hålla dig till en tråd, och korrekturläste dina inlägg innan du skickar dem.

• Gilla
och en till och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
@Annn555 Du har sedan i fredags kväll startat 13 trådar där alla på ett eller annat sätt handlar om din kommande försäljning av ett hus, alla är fulla med stavfel och meningar som är svåra att förstå.

Jag tror det skulle vara mer givande för dig och forumet om du försökte hålla dig till en tråd, och korrekturläste dina inlägg innan du skickar dem.
Sorry, på språng, ..ofta ..ej skrivit på dator under tidspress. Tror folk fattar ändå,åste teckna kontrakt mäklare snarast och söker svar i olika ämnen

BirgitS
Mäklaren har stöd av jurister när olika avtal tas fram. De vet nog bättre än vi amatörer här i forumet vad som är bra juridiska avtal.

Men det låter som att det står på ett bra sätt i ditt avtal. Det är inte förrän köparen har gjort sin besiktning och vill gå vidare med köpet som det villkoret är uppfyllt för att köpet ska anses vara klart. Det är först när köpet är klart som mäklaren får betalt.

• Gilla
Barrväxt och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Mäklaren har stöd av jurister när olika avtal tas fram. De vet nog bättre än vi amatörer här i forumet vad som är bra juridiska avtal.

Men det låter som att det står på ett bra sätt i ditt avtal. Det är inte förrän köparen har gjort sin besiktning och vill gå vidare med köpet som det villkoret är uppfyllt för att köpet ska anses vara klart. Det är först när köpet är klart som mäklaren får betalt.
Tack
Han har på samma uppdragsavtal skrivit in 2 olika varianter av provision, fast pris plus 1.5 proc med trappa som han vill jag signerar utan möjlighet att kryssa för vilket alternativ jag villl ha ang provision

Trots att jag bad om 2 olika avtal för 2 olika provisionssätt - 1.5 proc eller 1.5 plus trappa.

Vid besök 1 gång tog han aldrig upp Hemnet..Därför fick jag tacksamt hjälp av er.

BirgitS
Du måste själv reda ut med mäklaren hur ert avtal ska vara. Det är en förhandling mellan er två. Som med all förhandling så blir resultatet en kompromiss. Om du pressar mäklaren för hårt så blir det inget avtal.

• Gilla
A555
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du måste själv reda ut med mäklaren hur ert avtal ska vara. Det är en förhandling mellan er två. Som med all förhandling så blir resultatet en kompromiss. Om du pressar mäklaren för hårt så blir det inget avtal.
Han har på ett enda avtal skrivit in 2 olika varianter av provision , bla provisions rappa på 10 proc, utan kryss val för att välja ett enda alternativ för provision 1 5..som jag vill ha.

så signerar jag avtalet går jag med på 10 proc provision... Har 20 poäng i juridik, civil ekonom.

A555 Annn555 skrev:
Han har på ett enda avtal skrivit in 2 olika varianter av provision , bla provisions rappa på 10 proc, utan kryss val för att välja ett enda alternativ för provision 1 5..som jag vill ha.

så signerar jag avtalet går jag med på 10 proc provision... Har 20 poäng i juridik, civil ekonom.
Ja , instämmer, blir dålig stämning så viktigt prata trevligt med honom...

BirgitS
Stryk över det alternativ du inte vill ha.

• Gilla
A555
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Stryk över det alternativ du inte vill ha.
Bra förslag . Yack för stöd!
Ska ringa honom imorgon.
Men det är ej skrivet som 2 alternativ ,
vilket medför syftet känns att lura mig,
har en vän som blint skrev på alla avtal 70 plus, utan att förstå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.