Blindnit skrev:
Tror det blir lite över 160 faktiskt så det ska bli skoj.
Var ju bara 135 upp :p
Tog 15 timmar med en effektiv körtid på 13.5 timme så det var inte så farligt tyckte jag :)
Ok. Inga ungar i bilen alltså. Då tar det ju en vecka att åka så långt. ;)

Oroar mig personligen mer för älgar och rådjur än farkameror. Kör dagligen på e45 och varit med om många älg-incidenter. Vilt på vägen verkar vara helt okänt från många söderifrån som är uppväxta på vägar med viltstängsel.

Nog går det bra med ungar i bilen också, brukar köra umeå - borås några ggr per år med 4,5 åringen. Mellan 10-11 timmar brukar det ta med lite mat och kisspauser. Beror kanske hur man börjat, han har alltid åkt mycket bil och 50-100 mila turer är inget ovanligt.

Vi kommer 75meter innan första "När är vi framme" kommer. Om jag kan tar jag långturerna på kvällen så alla somnar - då kan jag köra i lugn och ro.

Stor, mycket stor skillnad på "unge i bilen" och "ungar i bilen". ;)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
il_duce skrev:
Oroar mig personligen mer för älgar och rådjur än farkameror. Kör dagligen på e45 och varit med om många älg-incidenter. Vilt på vägen verkar vara helt okänt från många söderifrån som är uppväxta på vägar med viltstängsel.
Hem efter påsk är det inte ovanligt att jag ser uppemot 20 tjädrar längs vägen! Och naturligtvis massor av högfjälls-ko ....

För att återkoppla efter att ha kört vägen nu så kan jag säga att jag tyckte det var en rolig väg att köra.
Nån nämde racerväg och jag kan bara instämma :)
Visst var där lite gropigt stundtals men inte värre än nån annan väg i norr tycker jag.
Asfalten var åtminstone där fast den inte var helt plan så att säga :)
Mer än man kan säga om många andra vägar både i norr och i söder.

• Gilla
Magnus_Andersson och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.