5 527 läst ·
44 svar
6k läst
44 svar
Inköpslista dränering
Så är det. Men det vatten som ändå gör det, är det bättre att få så långt bort från huset som möjligt. Dessutom är det långtifrån alltid som det är praktiskt möjligt med så mycket Macadam under slangen, utan den läggs av nöden ibland nästan kloss an botten av graven.L larsson r skrev:
Staffans
Först p främst så skall man inte lägga slang utan dränrör som är skäta invändigt sen lägger man mac under för att grundvattnet inte ska stiga högre än dränröretStaffans2000 skrev:
Så här ser det ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bättre å billigare att använda rör som är avsedda för dränering , dräneringen runt en källargrund är ju en grundvattenreglering ej för ytvatten , det kommer marginellt med kondensvatte uppifrån , det mesta vattnet är ju det som finns i markenStaffans2000 skrev:
Knappast bättre, men kanske billigare. Skillnaden är som sagt var, att vattnet som rinner in i röret inte rinner ut samma väg vid en annan del av grunden pga den opereforerade vattengången. Dessutom vill det väldigt mycket till för att täppa till mina skåror.L larsson r skrev:
Men men. Alla blir saliga på sin tro. här har TS. två alternativ. det är bara att välja!
Larson! Frågan kvarstår.
Jag citerar mig själv: -Fattar nog inte riktigt. Menar du att vattnet står femton cm. på var sin sida över röret som två väggar av vatten?
Staffan