Hej! Nyss flyttat och tänkte koppla in tvättmaskinen. Kopplingen ser dock annorlunda ut än i förra lägenheten, så jag blir osäker... Vart jorden ska kopplas förstår jag, men hur sätter jag min bruna och min blå ledare?
Bästa svaret
Stämmer färgerna så brun på plint 6 (bruten fas) och blå på plinten till höger. De små tunna trådarna som ligger på samma ställen är till signallampan.
Sen, kolla upp att det är 230V mellan svart och blå! Man vet aldrig...kolla även att jorden fungerar.
Sen, kolla upp att det är 230V mellan svart och blå! Man vet aldrig...kolla även att jorden fungerar.
Jag får även lite knepiga vibbar av montaget, sitter brytaren över en vanlig apparatdosa?
Klicka här för att svara
