Hej,
Jag har fått tag i ett nytt kort i kartong för kommunikation över GSM så jag kan skrota den fasta telefonen.
Det är ett DSC GS3100-K som ska kopplas in till DSC PowerSeries 1832.
GS3100-K Manual:
https://www.teletec.se/downloads/dl/file/id/212/product/204/bgsm_120_installationsmanual.pdf
Kortet har 3 utgångar, T1-T2-T3.
Som jag fattar så ska T1 inte användas i mitt fall för det indikerar fel på telelinjen - som jag inte kommer ha.
T2 som indikerar fel på GSM som jag ska koppla in på valfri ledig zon med 5,6 kohm motstånd.
Fråga 1. Är det rätt uppfattat?
T3 kan användas för fjärrstyrning med nummeridentifiering.
Fråga 2: Vad kan/bör man använda denna till?
Programmering av GS3100-K görs tydligen med "GS3100 Series Console" och inte med DLS som jag har använt till PC1832. Har hittat en version som jag laddade ner
Fråga 3: Är det någon som har senaste versionen av denna? PM:a gärna isåfall
/ Joacim