Rickard.
H Hani67 skrev:
Tanken är att den ska hållas frostfri med en luft luft vävärmepump.
Hur har du tänkt hålla vinden frostfrit då?
 
Tanken är att de blir ett litet loft ovan toa och sovrum som man kan förvara små saker på. Så där tror jag inte de ska vara sådana problem med frosten.
 
Oavsett ambitionen att hålla frostfritt rekommenderar jag att du planerar för att kunna dränera systemet (se gärna andra trådar om problem efter frysning)
-avstängningskran med dränering på frostfritt djup
-fall på vattenledningar
-och kanske något annat jag inte vet, men andra läsare säkert påpekar;)
Det finns ju ingen garanti mot långa strömavbrott
Lite extra omtanke är jämförelsevis rätt billigt!
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Oavsett ambitionen att hålla frostfritt rekommenderar jag att du planerar för att kunna dränera systemet (se gärna andra trådar om problem efter frysning)
-avstängningskran med dränering på frostfritt djup
-fall på vattenledningar
-och kanske något annat jag inte vet, men andra läsare säkert påpekar;)
Det finns ju ingen garanti mot långa strömavbrott
Lite extra omtanke är jämförelsevis rätt billigt!
Tack för info. Tar med tipsen i projektet. 😀
 
Att dra in inkommande vatten i badrum är bara dumt. Det är, som du märker, väldigt trångt, då det ska samlas och skyddas i ett skåp.
Dra in vattnet på något annat ställe, och koppla det därifrån. Kanske har du även ett pentry som ska ha vatten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.