3 099 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Inkoppling av vatten till gäststuga
Oavsett ambitionen att hålla frostfritt rekommenderar jag att du planerar för att kunna dränera systemet (se gärna andra trådar om problem efter frysning)
-avstängningskran med dränering på frostfritt djup
-fall på vattenledningar
-och kanske något annat jag inte vet, men andra läsare säkert påpekar
Det finns ju ingen garanti mot långa strömavbrott
Lite extra omtanke är jämförelsevis rätt billigt!
-avstängningskran med dränering på frostfritt djup
-fall på vattenledningar
-och kanske något annat jag inte vet, men andra läsare säkert påpekar
Det finns ju ingen garanti mot långa strömavbrott
Lite extra omtanke är jämförelsevis rätt billigt!
Tack för info. Tar med tipsen i projektet. 😀ÅkeSun skrev:
Oavsett ambitionen att hålla frostfritt rekommenderar jag att du planerar för att kunna dränera systemet (se gärna andra trådar om problem efter frysning)
-avstängningskran med dränering på frostfritt djup
-fall på vattenledningar
-och kanske något annat jag inte vet, men andra läsare säkert påpekar
Det finns ju ingen garanti mot långa strömavbrott
Lite extra omtanke är jämförelsevis rätt billigt!
Att dra in inkommande vatten i badrum är bara dumt. Det är, som du märker, väldigt trångt, då det ska samlas och skyddas i ett skåp.
Dra in vattnet på något annat ställe, och koppla det därifrån. Kanske har du även ett pentry som ska ha vatten.
Dra in vattnet på något annat ställe, och koppla det därifrån. Kanske har du även ett pentry som ska ha vatten.
Klicka här för att svara