Hej,
Jag har en SEW Eurodrive motor som jag ska koppla in. Jag har kopplat in faserna (Y-koppling) och när jag slår på strömmen så "burrar" bara motorn. När jag tittar på dokumentationen så verkar där ju finnas en broms som man ska koppla in för att den ska släppa när man slår på strömmen..
Eftersom jag inte är expert på detta så tänkte jag höra om någon här på forument vet hur man ska koppla in bromsen.
Jag har en SEW Eurodrive motor som jag ska koppla in. Jag har kopplat in faserna (Y-koppling) och när jag slår på strömmen så "burrar" bara motorn. När jag tittar på dokumentationen så verkar där ju finnas en broms som man ska koppla in för att den ska släppa när man slår på strömmen..
Eftersom jag inte är expert på detta så tänkte jag höra om någon här på forument vet hur man ska koppla in bromsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vanligaste är att man kopplar likriktarens 2 till en fas och 3 till mittpunkten, se schemat längst till vänster.
Fast lite bilder på motorn skulle inte skada heller.
Edit: På märkskylten står bromsmagnetens märkspänning, det kan vara så att den har en udda spänning.
Fast lite bilder på motorn skulle inte skada heller.
Edit: På märkskylten står bromsmagnetens märkspänning, det kan vara så att den har en udda spänning.
Redigerat:
Som lite OT kanske det passar att påpeka lite allmänt kring din anslutning av motorkabeln. Pss som brukar nämnas för stickproppar är det lämpligt att inte låta skyddsledaren agera "dragavlastning" dvs låt den vara lite längre eller tillräckligt slack gentemot övriga anslutningar. Den oanvända blå ledaren bör man också isolera änden på och lägga åt sidan.
Klicka här för att svara



