Jag har ett gammalt elskåp till en gammal kompressor som jag inte får ngn rätsida på då jag undrar var överblivna sladdar skall kopplas till sladdarna med sockerbit har gått ner till en strömbrytare o vidare till tryck ryttaren.. Men den grå kabeln o den lilla svart kabeln undrar jag över.. Nästa fråga är inkommande ström är en sak men noll ledaren var skall jag göra av denna

Tack på förhand

Mvh T

• Gammalt elskåp med öppna och lösa kablar, inklusive en grå och en svart kabel, kopplade till komponenter på en elektrisk panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elskåp med kopplingar och kablar, inklusive en överbliven grå och svart kabel på en grön yta, del av en gammal kompressorinstallation.
    Skapa konto
  • Gammalt elskåp med flera svarta kablar och kopplingar, inklusive en sockerbit, vid en kompressor i en verkstadsmiljö.
    Skapa konto
Bra fråga. en riktigt gammal Y/D start ser det ut som och dom delar som syns, finns inte längre, går nog inte att ge något bra svar på distans. Kanske bättre då att invenstera i en ny Y/D och tänka på om det ska vara automatik eller handmanöver, priset slilljer rätt på dessa. Beroemde på hur många ampere som motorn är på och motorskyddet i lådan överensstämmer. Gör dom inte det så blir det problem att få tag i delar utan att bygga om hela lådan.

• Gilla
Thomseck
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.