Jag tänkte återanvända en gammal radiator i gott skick, men förstår inte vad jag ska ha för typ av koppling för att ansluta den. Radiatorn har ett kort rör med en fläns som ser ut som en presskoppling och bakom den en mutter, R25. Bild bifogas. Hur gör jag?
Byt ut nippeln "den du skriver ser ut som en presskoppling med mutter" tll en som är konad enligt dagens normer, sedan bara ansluta mot radiatorventil och returventil i rätt dim (du kan även bussa ner nippeln till r20 alt r15)
Har för mig att jag sågade bort muttern för att sedan komma åt nippeln med en polygrip. Försökte först med en insexnyckel invändigt men det gick inget bra.
Sedan rekommenderar jag dig att använda dig av slottsventiler från MMA, grymt snygga.
Sedan rekommenderar jag dig att använda dig av slottsventiler från MMA, grymt snygga.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden