2 756 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Inkoppling Arlo Video Doorbell Wire-Free
Hej,
Har införskaffat en Arlo Video Doorbell Wire-Free som jag ska ersätta den traditionella ringklockan med.
Dörrklockan går antingen på batteri eller med fast spänning likt befintlig ringklocka.
Osäker dock på om befintlig transformator funkar. Det är en Friedland 752 som är märkt med 3 - 5 - 8V och 1A.
Har mätt upp med multimedier och den visade ca 12–13 VAC.
Arlo dörrklockan kräver 8-24V växelström och transformatorn ska vara minst 10VA.
Det är just 10VA som jag är osäker på.
Tror ni att befintlig transformator skulle fungera?
Tack på förhand
Har införskaffat en Arlo Video Doorbell Wire-Free som jag ska ersätta den traditionella ringklockan med.
Dörrklockan går antingen på batteri eller med fast spänning likt befintlig ringklocka.
Osäker dock på om befintlig transformator funkar. Det är en Friedland 752 som är märkt med 3 - 5 - 8V och 1A.
Har mätt upp med multimedier och den visade ca 12–13 VAC.
Arlo dörrklockan kräver 8-24V växelström och transformatorn ska vara minst 10VA.
Det är just 10VA som jag är osäker på.
Tror ni att befintlig transformator skulle fungera?
Tack på förhand
Fick du detta att fungera?E Erik36 skrev:Hej,
Har införskaffat en Arlo Video Doorbell Wire-Free som jag ska ersätta den traditionella ringklockan med.
Dörrklockan går antingen på batteri eller med fast spänning likt befintlig ringklocka.
Osäker dock på om befintlig transformator funkar. Det är en Friedland 752 som är märkt med 3 - 5 - 8V och 1A.
Har mätt upp med multimedier och den visade ca 12–13 VAC.
Arlo dörrklockan kräver 8-24V växelström och transformatorn ska vara minst 10VA.
Det är just 10VA som jag är osäker på.
Tror ni att befintlig transformator skulle fungera?
Tack på förhand
Har en likadan transformator och tänkt köpa en videodörrklocka
Jag testade. Ringklockan fungerade som vanligt. Man kan välja 'mekanisk' i Arlo Appen om man inte vill använda en Chime. Dörrklockan laddade inte batterierna så mycket riktigt behövs en ny transformator.C Claysson skrev:
Jag tyckte högtalaren var kass på dörrklockan så personen ute gick knappt att kommunicera med över telefon, så min gick i retur..
Klicka här för att svara
