Hej!

Jag vill gärna ha råd hur jag ska göra med dessa rör som har blivit placerad i vårt duschhörn (inte duschkabin) på grund av att vi ändrade planlösningen i badrummet. Jag har 18 mm prisolrör som jag använt som matning (jag vet att de är grova men jag hade rören liggandes). Rören som sticker av åt vänster är 12 mm prisol som går in till köksblandaren, det tänkte jag dra nytt till kommoden och bara gå genom väggen från kommoden i badummet in i köket. De anda rören är också 12 mm prisol de två närmast matningen är varmt och kall till badrum på övervåning och längst ut ill höger kallt till toalettstol på övervåning.

Dessa kommer ut högt upp i vårt blivande duschörn. Är det någon som har något tips för att minimera läckage risken? Hur skulle ni ha gjort? Något tips på hur man kan göra tillfälliga kopplingar när man ska sätta OSB skiva och våtrumsgipsen samt duken för tätskiktet, Det blir ju i alla fall två gånger som man är tvungen att ta isär rören, är det bästa att löda rören igen?
Jag tänkte använda väggbrickor med det verkar som det inte finns till större rör än 16 mm?
Liknande denna finns det för 18 mm kopparrör?

Se bilder nedan.

http://www.rinkabyror.se/artikel/ma-stor-vaggbricka-1/

Jag tänkte dra rören till kommoden och toa i väggen ska man använda pex och skyddsrör eller prisol? Vilket system är lättast att arbeta med har bara dragit koppar tidigare?

Ritning av badrumsplan med märkt duschhörn, toalett, kommod och köksblandare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-modell av ett badrum med synliga rör i duschhörnet, handfat och toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.