15 698 läst ·
102 svar
16k läst
102 svar
Inkommande fiber vilken kontakt?
På bilden ser det ut som bidi modul??Demmpa skrev:
Det brukar inte stå på varken patchkabeln eller på SFPmodulen vilken kontakttyp det är utan det ser man på kontakten/uttaget.
[bild]
Såhär ser en LC-SFPmodul
[bild]
Såhär ser en LC-kontakt (vänster) & SC-kontakt (höger), bägge har skyddshattar på sig.
Jag tycker att du har en LC in i Intenon, som jag skrev i inlägg 30.
Demmpa skrev:
Vilken router har du??Demmpa skrev:
Stöd för 10Gbit ??
Men du har ju grejorna på bilden du lagt in, bara att titta och skriva av vad du har för villapatch (fiberkabel), samt plocka ut SFP och skriva av. Det står på din kabel vad den har för artikelbenämning och jag misstänker att du ska köpa en längre kabel, eller?
Ta det lite lugnt och gör det metodiskt utifrån de råd du nu fått, du bombar ju med samma frågor
Ta det lite lugnt och gör det metodiskt utifrån de råd du nu fått, du bombar ju med samma frågor
Ja sc till lc villapatch singelmode ochA AndersS skrev:Men du har ju grejorna på bilden du lagt in, bara att titta och skriva av vad du har för villapatch (fiberkabel), samt plocka ut SFP och skriva av. Det står på din kabel vad den har för artikelbenämning och jag misstänker att du ska köpa en längre kabel, eller?
Ta det lite lugnt och gör det metodiskt utifrån de råd du nu fått, du bombar ju med samma frågor![]()
Sfp lc