NĂ€r pojken tappade...đŸ€Ș
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
_MRW_ och 26 till
  • Laddar…
Nissens
L LennartMimmi skrev:
Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels Àr av trÀ, ner i toastolen. DÀr har den kilat in sig i avloppet lÀngst ner, den kan Àven ha svÀllt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det gÄr att spola, men det kan bli problem om det Àr mycket bajs.

NÄgot tips om hur man ska fÄ ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Hur tÀnker du nÀr du spolar innan du tagit upp telefonen? OM den lossnar och fastnar nere i avloppsröret sÄ kommer det att kosta bÄde tid och pengar.
StĂ€ng av vattnet till toastolen och anvĂ€nd inte den förrĂ€n telefonen Ă€r borttagen. 😊
 
  • Gilla
EvertL och 5 till
  • Laddar…
V vÀxelventil skrev:
Om du stÀnger pÄ avstÀngningen och spolar kan inte det fyllas pÄ nÄgot vatten sÄ slipper ts jobba med vatten.
OK, spolar toaletten om det Àt tomt i cisternen dÄ?
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
L LennartMimmi skrev:
Problemet Àr att man inte fÄr tag. Det bara glider.
Polygrip. DÄ fÄr du sÄ mycket grepp du behöver. I nödfall, sÀtt en slangklÀmma runt handtaget, dÄ kan du spÀnna Ät den typ hur hÄrt som helst.

Se till att du har ett ordentligt grepp, och lÀgg nÄgot (sÀg en hopvikt tidning) som skydd om du slinter.
 
  • Gilla
Ullhass och 4 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
OK, spolar toaletten om det Àt tomt i cisternen dÄ?
Äldre modeller rmed enkelspolning behöver man göra nĂ„got för titta pĂ„ s-kröken sĂ„ töms den nĂ€r man spolar.Dom med dubbelspolning mĂ„ste du hĂ€lla en hink vatten sĂ„ trycket ökar precis som nĂ€r man ökar trycket vid stopp.Man mĂ„ste hĂ€lla vattnet sĂ„ trycket ökar sĂ„ sugs vattnet ut.HĂ€ll vattnet sĂ„ nĂ€ra toabehĂ„llaren som möjligt sĂ„ brukar det inte vara nĂ„got problem.Vill vĂ€l inte hĂ„lla pĂ„ och torka massa vatten hos kunder nĂ€r vi byter toastolar och Ă€r vĂ€l ingen som tror att vi anvĂ€nder hĂ€vert eller nĂ„got liknade.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
ansgar46 och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Polygrip. DÄ fÄr du sÄ mycket grepp du behöver. I nödfall, sÀtt en slangklÀmma runt handtaget, dÄ kan du spÀnna Ät den typ hur hÄrt som helst.
SvetstÄng sitter som berget och man slipper knipa.
En lÄstÄng i metall, isolerad, verktyg för fastklÀmning, med justerbar skruv, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sten O och 3 till
  • Laddar…
V vÀxelventil skrev:
Äldre modeller rmed enkelspolning behöver man göra nĂ„got för titta pĂ„ s-kröken sĂ„ töms den nĂ€r man spolar.Dom med dubbelspolning mĂ„ste du hĂ€lla en hink vatten sĂ„ trycket ökar precis som nĂ€r man ökar trycket vid stopp.Man mĂ„ste hĂ€lla vattnet sĂ„ trycket ökar sĂ„ sugs vattnet ut.HĂ€ll vattnet sĂ„ nĂ€ra toabehĂ„llaren som möjligt sĂ„ brukar det inte vara nĂ„got problem.Vill vĂ€l inte hĂ„lla pĂ„ och torka massa vatten hos kunder nĂ€r vi byter toastolar och Ă€r vĂ€l ingen som tror att vi anvĂ€nder hĂ€vert eller nĂ„got liknade.
Hur ska vattnet kunna försvinna ur vattenlÄset av att man spolar???

SÄ hÀr ser det ut nÀr jag har stÀngt av inkommande vatten och spolar:




Drar jag i spaken en gÄng till hÀnder ingenting...
 
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur ska vattnet kunna försvinna ur vattenlÄset av att man spolar???

SÄ hÀr ser det ut nÀr jag har stÀngt av inkommande vatten och spolar:

[video]


Drar jag i spaken en gÄng till hÀnder ingenting...
Du mÄste hÀlla vattnet frÄn en hink sÄ du skapar övertryck i lÄset.Ju mer och snabbare sÄ ökar trycket.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D Dilato skrev:
SvetstÄng sitter som berget och man slipper knipa.
[bild]
Japp, men den Àr inte vinklad, sÄ jag tror inte man kommer Ät.
 
L LennartMimmi skrev:
Det gÄr att spola, men det kan bli problem om det Àr mycket bajs.
Den stora frÄgan hÀr Àr, har du redan skitit pÄ telefonen?

Jag hÄller med om de som tycker bÀsta vÀgen Àr upp. Up or out brukar de sÀga. Out kan nog vara riskabelt, dÄ det kan finnas krökar lÀngre ned i rörsystemet dÀr det blir Ànnu mer stopp och Ànnu svÄrare att fÄ loss telefonen.

Jag skulle lossa toastolen, tömma vattnet och lÄta allt torka. Eller byta till en ny toastol.

Den sÀmsta metoden Àr att skita pÄ telefonen och hoppas den följer med ut i nÀsta spolning!

Kan man inte fÄ se en kort video. GÀrna med bara vatten i stolen, inte exkrementer...
 
  • Haha
  • Gilla
Magnusalsjon och 8 till
  • Laddar…
Töm ut vattnet ur vattenlÄset med damsugare eller svamp. Om den Àr av trÀ och svÀllt Àr det bra om det Àr tömt lÀnge sÄ leksaken torkar ur.

NÀr de Àr helt torr bör det gÄ mycket enklare
 
  • Gilla
Riverground och 1 till
  • Laddar…
V vÀxelventil skrev:
Du mÄste hÀlla vattnet frÄn en hink sÄ du skapar övertryck i lÄset.Ju mer och snabbare sÄ ökar trycket.
Jag har en Àldre mugg med enkelspolning. Du skrev att man bara behöver hÀlla i en hink om man har dubbelspolning?
 
useless useless skrev:
Jag har en Àldre mugg med enkelspolning. Du skrev att man bara behöver hÀlla i en hink om man har dubbelspolning?
Det var knepigt för har gjort pÄ det sÀttet sedan 1980 talet och har alltid fungerat.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L LennartMimmi skrev:
Problemet Àr att man inte fÄr tag. Det bara glider.
Har du en skruvdragare?
Ta en lĂ„ng bits och dra helt enkelt i en skruv i ”telefonen”. DĂ„ har du iallafall nĂ„got som du kan fĂ„ ett bra tag i och sen Ă€r det bara att hoppas pĂ„ det bĂ€sta att den lossnar.
Annars blir det till att tömma kröken och fÄ den att torka sÄ den slÀpper pÄ grund av att den gÄr tillbaka lite i storlek.
 
  • Gilla
Resan_Àr_mÄlet och 3 till
  • Laddar…
Du mÄste vÀl kunna ha sönder telefonen dÄ den gÄr att plocka ur
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.