Tjenare!

Har en liten fråga angående imkanal från mitt kök. Jag har en väldigt öppen planlösning i mitt kök/vardagsrum så från en kamin går det ett svart skorstensrör rakt upp genom innertaket och ut i en egen skorsten. Min tanke är att ha imkanalen på samma vis. I ett oisolerat skorstensrör utanpåliggande och sen genom innertaket ut i en separat skorsten. Där röret går genom taket kommer det bli isolerat enligt standarden som krävs, tror det är el30?.

Jag vill alltså ha samma utseende som vid kaminen plus att det förenklar för mig avsevärt eftersom jag kan inte dra in det i väggen pga böjar och krökar m.m.

Tacksam för idéer

David
 
Låter snyggt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.