Hej.
Vi håller på att få vårt badrum renoverat (det drar ut på tiden, det var bla lång leveranstid på golvet vi valt, men vi närmar oss slutet nu, hoppas jag). Vi vill ha inkaklat badkar. Firman vi anlitar var osäkra på hur de ska göra runt badkaret och frågade mig hur jag vill ha det. Jag vet inte exakt hur jag vill ha det, har inte funderat på exakt vilken typ av fog etc som blir bäst, vet bara att jag självklart vill att det blir bra och snyggt. Har ni några idéer/tips/råd?
Firman tyckte vi skulle sätta vit silikon-fog runt om, och grå silikon-fog vid fronten.
Vi håller på att få vårt badrum renoverat (det drar ut på tiden, det var bla lång leveranstid på golvet vi valt, men vi närmar oss slutet nu, hoppas jag). Vi vill ha inkaklat badkar. Firman vi anlitar var osäkra på hur de ska göra runt badkaret och frågade mig hur jag vill ha det. Jag vet inte exakt hur jag vill ha det, har inte funderat på exakt vilken typ av fog etc som blir bäst, vet bara att jag självklart vill att det blir bra och snyggt. Har ni några idéer/tips/råd?
Firman tyckte vi skulle sätta vit silikon-fog runt om, och grå silikon-fog vid fronten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag skulle i så fall bara ha limmat på de speciella "lister" i plast/gummi som finns och skippat silikon. Silikon blir fult efter ett tag...Ska ni ha kaklad front skulle jag ha låtit badkarskanten ligga "över" kaklet.
Det går att få till bra även med fog runt om. jag skulle med välja en vit silikonfog runt om (vägg mot kar). men välj rätt fog! det skall vara med ättika i då förblir den vit betydligt längre och gulnar ej.
sen så skall det bli snyggt med. kan vara lite knivigt för vissa.
sen så skall det bli snyggt med. kan vara lite knivigt för vissa.
Svårt att dra silikon i dom breda springorna, nästintill omöjligt. Kommer i alla fall gå ett par tuber i så fall.wadlerto skrev:
Hur då? Jag förstår inte riktigt. Det är firman som har föreslagit detta badkar. Det vi var tydliga med var att vi ville att det skulle vara ett inkaklat badkar (det var det i badrummet innan det gjordes om, men med annan placering). Vi har överlåtit till firman att komma med förslag. De föreslog detta badkar. Sedan, samma dag som det ska kaklas in så ringer de mig och undrar hur de ska göra, egentligen, att det blir hörn som är svårt att få snyggt. De säger att de tycker att vi inte ska kakla in badkaret. Men det var som sagt en av de första sakerna som vi bestämde oss för och som vi varit tydliga med från början. Jag känner mig så i händerna på dessa hantverkare och jag tycker det känns väldigt jobbigt att inte få bra stöd och förslag från dem i hur det ska göras. jag har inte längre förtroende för att de gör vad som blir bäst, det är därför jag är tacksam för input och förslag från forumet.
Vet även inte om detta kar är för inbyggnads? Vanligast är att bygga en ram runt alla sidor, eller bara långsidorna. Detta är inte perfekt planerat för att det blir för stora glipor mellan som sagt tidigare. Om du vill g,ra om fronten kan det se bättre ut, liknande den på bildens framsida tänkte jag.
Logga in
Skapa konto