Behöver förslag hur man skulle kunna "barnsäkra" vårt poolområde. Vi vill självklart att det ser snyggt ut, och att det inte blir "för mycket". Tomten och poolen ligger i suteräng, därför drabbas vi av trappor som vi också vill skydda så inte vår son på 1½ år inte ramlar i. Tacksam för många förslag! se bild! :-?
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Du behöver ju ett staket, det är ju helt klart. Krysstaketet är ju skitsnyggt men inte tillräckligt "tätt" för att vara riktigt barnsäkert känns det som. För att det ska bli snyggt kan du ju kanske bygga ett likadant staket som du har på bortsidan av poolen och vid trappen ha en grind i samma stil?
Det är bara mitt förslag, du kommer säkert få många fler.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Instämmer till fullo med föregående talare, precis vad jag tänkte.Robert_Maria skrev:Du behöver ju ett staket, det är ju helt klart. Krysstaketet är ju skitsnyggt men inte tillräckligt "tätt" för att vara riktigt barnsäkert känns det som. För att det ska bli snyggt kan du ju kanske bygga ett likadant staket som du har på bortsidan av poolen och vid trappen ha en grind i samma stil?
[smiley=thumbup.gif]
Ja, krysstaketet vill vi ju gärna ha kvar för annars skymmer vi poolen innefrån huset. Det syns inte här men huset är precis till höger i bild. Poolen är ju som ett "smycke" utsiktsmässigt och det är det som gör det hela lite knepigt, men härdarde glasskivor är ju en riktigt bra idè. Men på en grind kanske det blir lite tungt? Kan plexiglas va ett alternativ tro?
Tacksam för fler fina förslag! :
Tacksam för fler fina förslag! :
Rättelse!!!!! :-X TILL VÄNSTER I BILD LIGGER HUSET! (dom säjer att kvinnor har svårt med höger & vänster, kan vara så...)
Klicka här för att svara