ja har inget vattentryck i elementet när jag ska lufta kan ta ur luftskruven men det kommer inget vatten ändå hur får jag upp trycket har instalerat bergsvärme någon som vet
 
Redigerat:
Fyll på mer vatten i systemet.
 
hur gör jag det tro
 
Du bör ha en påfyllningskran vid värmepumpen.
 
Och även en instruktionsbok/häfte över anläggningen.
 
nu har jag testat att fylla på vatten (ja det hördes så iallafall ) men det hjälpte inte kanske fyllde jag på för lite vatten kan man fylla på för mkt eller
 
Ventilen i elementet kan också vara tät, rensa och återkom! :)
 
Det måste väl finnas en tryckmätare. Ökar du trycket till 1-1,5 kg bör det pysa ut i en övertrycksventil någonstans. Är det en våning kan 0,5 kg räcka och 0,8 kg till två våningar. Ibland kan lite mer behövas.
Fyll på vatten, lufta elementen, fyll på mer o.s.v. det kan behöves flera omgångar innan all luft är borta.
 
vilken ventil kan vara tät menar du luftventilen så kan jag skruva ut den helt .
ska testa imorgon igen men kan man fylla på för mkt vatten eller vad händer då något som kan gå sönder???
 
Japp luftventilen man får skruva ur den helt. Inte så ovanligt att de beckar igen.
 
Hej allihopa jag ökade trycket på vattnet så gick det finnt att luftad^_^b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.