Hejsan !
Systemet består av
Djupborrad brunn, 80m, 70-talet
Någon form av pump
Ledning in till hus.
Hydrofor/Hydropress vet ej, Duracell DP-82
Någon form av tryckvakt som slår av och på pumpen nere i brunnen.
Fick ett par kallare nätter här och då vattenledningen ifrån brunnen ligger rätt så ytligt( 10-20cm ner i berg). Så antar jag att vatten frös.
Pluggade i värmeslingan till vattenledningen, det är en kabel som är inuti ledningen.
Nu har kabel varit i ett bra tag men pumpen fyller ej hydroforen med vatten.
Har provat tagit lös inkommande slang före hydrofor och där är vatten.
Dock händer ingenting när jag startar pumpen manuellt.
Alla proppar ser bra ut.
Säkringar vet jag ej om det finns några.
Har pump havererat, vad göra ?
Systemet består av
Djupborrad brunn, 80m, 70-talet
Någon form av pump
Ledning in till hus.
Hydrofor/Hydropress vet ej, Duracell DP-82
Någon form av tryckvakt som slår av och på pumpen nere i brunnen.
Fick ett par kallare nätter här och då vattenledningen ifrån brunnen ligger rätt så ytligt( 10-20cm ner i berg). Så antar jag att vatten frös.
Pluggade i värmeslingan till vattenledningen, det är en kabel som är inuti ledningen.
Nu har kabel varit i ett bra tag men pumpen fyller ej hydroforen med vatten.
Har provat tagit lös inkommande slang före hydrofor och där är vatten.
Dock händer ingenting när jag startar pumpen manuellt.
Alla proppar ser bra ut.
Säkringar vet jag ej om det finns några.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har pump havererat, vad göra ?
Får värmekabeln ström, och är den hel?
Kanske efter lite grävning, på toppen av borrhålet sitter lite elgrejer och man ser bara strömkabel som går ner i borrhålet, sedan snett på sidan längre ner i hålet går vattenledningen ut, det finns ett taphål bredvid där slangen kommer upp och sedan fortsätter in till huset, får gräva lite runt taphålet där och se efter.
Klicka här för att svara