Jag har startat min pelletspanna igen efter många år med bergvärmepump eftersom det blivit något fel på den och vi väntar på reparatör. Värmesystemet i huset fungerar bra, men vi har inget varmvatten så jag funderar på om det är någon kram jag behöver öppna/ ev. stänga för att få varmvatten. Jag har stängt av värmepumpen. Skickar bilder då det är många rör och kranar att följa. Finns det någon som ser en lösning? Värmepanna med anslutna rör och en varmvattenberedare i ett pannrum, söker hjälp för att återställa varmvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En värmepanna med anslutna rör och en grå expansionskärl installerat i en källare.
Skapa konto
Värmepanna med anslutna rör och en varmvattenberedare i ett pannrum, söker hjälp för att återställa varmvatten.
Skapa konto
Värmepanna med anslutna rör och en varmvattenberedare i ett pannrum, söker hjälp för att återställa varmvatten.
Skapa konto
En värmepanna med anslutna rör och en grå expansionskärl installerat i en källare.
Skapa konto
Pelletspanna med olika rör och kranar installerade ovanför, ingen varmvattengenerator synlig.
Skapa konto
Pelletspanna med kopplade rör och en expansionskärl, tryckmätare och flera ventiler nära en NIBE värmepumps avstängd enhet.
Skapa konto
Pannrum med pelletspanna, ackumulatortank, rör och kranar, används i diskussion om värmesystemproblem.
Skapa konto

Den stora vita burken är väl en varmvattenberedare?

plåtrickard plåtrickard skrev:
Den stora vita burken är väl en varmvattenberedare?
Ja det är den! Ska den sättas på?

Kontrollera först att den är fylld med vatten. Den kan skadas om man startar den utan vatten i. Den är elektriskt driven och borde kunna ge varmvatten nu tillfälligt men också utöka varmvattenkapaciteten med värmepump eller pelletspanna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.